صندلی گیمینگ چیست؟

صندلی گیمینگ چیست؟

وقتی که شخصی بخواهد یک بازی کامپیوتری را مرحله‌ به مرحله پیش ببرد؛ باید حتما ساعت‌ها در یک جا بنشیند. هر مرحله را چندین بار با دقت انجام دهد؛ بنابراین احتمال این‌که به مدت طولانی نشستن به کمرش آسیب برساند؛ زیاد است. این صدمه‌های مختلف به کمر یا گردن را می‌توان با روش‌های صحیح نشستن، پیش‌گیری کرد؛ مثلا استفاده از صندلی گیمینگ استاندارد که بتوان ساعت‌ها، خیلی راحت روی آن نشست؛ بدون این‌که درد کمر، گردن، دنبالچه و سایر بخش‌های ستون فقرات را حس کرد. برای این‌که بتوانید از ضررهای جبران ناپذیر زیاد بازی کردن با کامپیوتر در امان باشید؛ باید بتوانید دید درستی در انتخاب صندلی گیمینگ داشته باشید. در ادامه با ما باشید تا درباره خرید صندلی گیم مناسب بیشتر توضیح دهیم.

صندلی گیمینگ چیست

لزوم خرید صندلی گیمینگ

اگر اتاق گیمرهای حرفه‌ای را دیده باشید؛ حتما مشاهده کرده‌اید که صندلی‌های پشت میز کامپیوتر آنها خیلی با صندلی‌های عادی فرق دارد. این صندلی‌ها را باید به صورت حرفه‌ای از مراکزی بخرید که صندلی‌های اداری را مطابق اصول ارگونومی می‌سازند. چراکه گیمینگ تمرکز بسیار بالایی می‌خواهد و باید برای خرید این صندلی‌ها تمام اصول استاندارد سلامت گردن، کمر و سایر بخش‌های ستون فقرات رعایت شود. در غیر این صورت صندلی فقط ظاهری و جثه بزرگ دارد؛ شاید نشستن پشت آن و زیبایی خاصی که به دکور اتاق گیمر می‌دهد؛ جالب باشد؛ با این‌حال باید برای کیفیت آن بیشتر دقت داشته باشید؛ چراکه این صندلی‌های غیر استاندارد، معمولا برای تامین نیازهای سلامت ستون مهره‌ها مناسب نیستند.

کاربرد صندلی گیمینگ

اگرچه صندلی گیمینگ برای گیم بازها خیلی ضروری است و باید هر کسی که خودش را یک بازیکن حرفه‌ای و سرسخت بازی‌های کامپیوتری روز دنیا می‌داند؛ یکی از این صندلی‌ها داشته باشد؛ با این‌حال اگر شما زیاد با کامپیوتر کار می‌کنید؛ شما هم می‌توانید یکی از این صندلی‌ها برای اتاق کار خود بخرید؛ از جمله کسانی که این مشاغل را دارند:

  • حسابدار
  • برنامه‌نویس
  • نویسنده
  • طراح گرافیک
  • ادیتور
  • طراح دکوراسیون
  • طراج جواهر

ویژگی‌های اصلی صندلی گیمینگ

ابتدا برای خرید یک صندلی حرفه‌ای گیم، دقت کنید که این صندلی را برای کجای خانه یا محل کار خود می‌خواهید بخرید؟ آیا جای کافی برای این صندلی بزرگ دارید؟ می‌توانید آن را در اتاق جدایی بگذارید؟ میز مناسب برای آن از قبل تهیه کرده‌اید؟ سپس بعد از تعیین جای صندلی باید به ویژگی‌های ارگونومی و سایز صندلی دقت داشته باشید. مثلا اگر یک اتاق خواب 20 متری دارید؛ شاید یک صندلی گیمینگ متوسط برای میز کامپیوتر شما مناسب باشد. اما گذاشتن یک صندلی گیم متوسط در اتاق خوابی 6 متری که در در آن تخت، کمد و کتابخانه گنجانده شده، چندان عاقلانه نیست. مهم‌ترین ویژگی‌های صندلی ارگونومیک عبارت‌اند از:

  • ارگونومی پشتی صندلی
  • جنس پایه‌های صندلی
  • بدنه صندلی
  • نشیمنگاه صندلی
  • کیفیت کوسن صندلی
  • جنس پارچه صندلی

وقتی تمام این موارد مطابق اصول ارگونومی باشند؛ دیگر لازم نیست نگران کیفیت صندلی گیمینگ باشید؛ ساعت‌ها روی صندلی بنشینید؛ نه پوست‌تان آسیب حساسیتی می‌بیند؛ نه گردن و کمرتان اذیت می‌شود.

تناسب صندلی گیمینگ با بدن گیمر

صندلی بازی شما باید با قد و وزن‌تان مناسب باشد؛ به همین دلیل گروه مبلمان ویهان توانسته است بر اساس طراحی علمی ارگونومیک، صندلی‌هایی را طراحی کند که تمام قسمت‌های آن قابلیت تنظیم دارند؛ بنابراین وقتی گیمرها با قدهای مختلف روی این صندلی‌های می‌نشینند؛ حالت زاویه 90 درجه بدن‌شان حفظ می‌شود. بنابراین اگر روزها و ساعت‌ها پشت سر هم گیم بازی کنند؛ بدن آنها آسیبی نمی‌بیند. همچنین این صندلی‌ها باید بتوانند وزن افراد را در هر رده سنی به درستی تحمل کنند؛ مثلا در حین زیاد نشستن، کوسن آنها گود نشود یا پشتی صندلی زیادی تو نرود.

جنس بدنه گیمینگ

جنس انواع صندلی گیمینگ اصولا از پایه فولادی است که بتواند تمام فشارها و آسیب‌ها را تحمل کند؛ این صندلی‌ها نسبت به ضربه مقاوم هستند.

تنظیم دسته صندلی

وقتی بخواهید ساعت‌ها پشت صندلی گیمینگ بنشینید؛ باید دسته صندلی را درست تنظیم کنید که وقتی بازوها یا ساعتدتان خسته شد؛ بتوانید آنها را استراحت دهید. این دسته‌ها لولاهایی نرم دارند که در هر جهت قابل تنظیم است.

نشمینگاه و کوسن صندلی گیمینگ

این صندلی‌ها باید در ناحیه پشت و کمر، بالشتک‌های ارگونومی مناسبی داشته باشند که از تمام بخش‌های ستون مهره‌ها حمایت کنند. برخی از این مدل‌های جدید، ساپورترهایی دور گردن هم دارند. این صندلی‌ها خصوصا برای کسانی که برنامه‌نویسی، طراحی یا ادیت می‌کنند و باید تا صبح بیدار بمانند هم مناسب است.

زیباترین صندلی گیمینگ بازار در ویهان

 جنس رویه صندلی گیم

برای خرید صندلی گیمینگ خیلی به جنس سطح و پارچه صندلی دقت کنید. معمولا این صندلی‌های چرمی شستشوپذیر دارند که قیمت‌شان هم گران است. در مقابل اگر بخواهید هزینه کمتری بدهید باید از پارچه‌های مقاوم برای این صندلی‌ها انتخاب کنید؛ با این‌حال پلاستیک مصرفی در این پارچه‌ها نباید از الیاف نامرغوب باشد که سبب حساسیت و گرمای شدید شود.

تزئینات متفرقه صندلی گیم

برخی از صندلی‌هایی که گیمرها تهیه می‌کنند برای این‌که حرفه‌ای‌تر به نظر برسند جای اسپیکر یا برخی گجت‌های دیگر را هم دارند. این امکانات سبب افزایش قیمت صندلی می‌شوند. مثلا ممکن است جای گاز و ترمز هم برای برخی بازهای ماشینی داشته باشند.

مدل‌های صندلی گیمینگ

برای انتخاب بهترین مدل صندلی گیمینگ؛ فقط اینترنت را جستجو نکنید. باید ببینید که دیزاین اتاق شما برای مدل انتخابی صندلی گیم مناسب است یا خیر. اگر می‌خواهید یک اتاق گیم خاص برای خود طراحی کنید؛ می‌توانید از تصاویر این راهنما کمک بگیرید و بهترین مدلی که پسندیده‌اید را به طور ریز به ریز با تمام جزئیات دکوری اتاق، خریداری کنید. با این حال بسیاری افراد صندلی گیم را برای اتاقی با لوازم متفرقه می‌خواهند. در این صورت باید به سایر اجزای دکوری هم توجه داشته باشید؛ مثلا:

  • رنگ کمد
  • مدل فرش اتاق
  • رنگ و سبک لوستر
  • طرح روتختی
  • جنس و رنگ تخت
  • سایز و ارتفاع میز بازی

یکی از مهم‌ترین نکات در این رابطه سایز دو طرف پایه میز گیم است. اگر میز کامپیوتر شما عرض استانداردی نداشته باشد و فاصله ردیف کشو تا طرف مخالف کم باشد؛ صندلی به راحتی زیر محفظه میز جا نمی‌شود.

انواع صندلی گیم

برخی از پرفروش‌ترین صندلی‌های گیمینگ عبارت‌اند از:

  • صندلی گیمینگ کیسه‌ای: این صندلی‌های از جنس جیر یا میکروفیبر اند و الیاف خاصی دارند. خیلی هم نرم هستند.
  • صندلی گیمینگ چرخ‌ دار: این صندلی دارای 5 چرخ گوی و کاسه‌ است و بسیار نرم حرکت می‌کند.
  • صندلی گیمینگ مدل کنسولی: اگر دستگاه کنسول بازی را دارید می‌توانید این صندلی را خریداری کنید اما برای اتاق کوچک این صندلی را نخرید.
  • صندلی گیمینگ مدل زمینی: این صندلی‌ها دو بغلی دارند و یک کفی؛ باید دست‌های خود را در این بغلی‌ها بگذارید و شکم خود را تکیه دهید و بازی کنید.
  • صندلی گیمینگ مدل ریسینگ گیم: این صندلی‌ها کمی گران‌تر از سایر انواع صندلی گیمینگ هستند و در آن، فرمان، پدال و دیگر امکانات ماشین‌های مسابقه تعبیه شده است.

جمع‌بندی

در دنیای بازی‌های کامپیوتری غرق شده‌اید؛ پس باید حتما برای خود یک صندلی گیمینگ هم بخرید. اگر به مدت زیاد پشت سیستم بنشینید و از این بازی‌ها بیرون نیایید. بدن شما وضعیت فیزیکی بدی خواهد گرفت؛ به عضلات و ستون مهره‌های‌تان فشار خواهد آمد. بنابراین باید برای خرید صندلی گیمینگ حداقل بودجه‌ای را کنار بگذارید و بر اساس کاربری و نیازهای‌تان، از گروه ویهان، بهترین صندلی ممکن را بخرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *