نکاتی برای صندلی آشپزخانه آشپزخانه

صندلی آشپزخانه

بسیاری از ما می‌دانیم که آشپزخانه قلب تپنده خانه است. امروزه آشپزخانه‌ها به فضاهایی بسیار دلپذیر تبدیل شده‌اند که ما وقت خود را در آنجا به هنر آشپزی و غذا خوردن اختصاص می‌دهیم. وجود میز ناهار خوری‌های زیبا و مدرن یا حتی صندلی آشپزخانه زیبایی خاصی را به دکوراسیون آشپزخانه می‌بخشند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد صندلی آشپزخانه و نکاتی که در زمان خرید این محصول باید به آن‌ها توجه داشته باشید، صحبت کنیم. اگر قصد خرید این محصول را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما تا پایان این متن با ما همراه باشید.

صندلی آشپزخانه

چطور یک صندلی آشپزخانه مناسب انتخاب کنیم؟

امروزه نسبت به گذشته اکثر خانه‌ها، آشپزخانه‌ای با فضای مدرن و شیک دارند. فضایی که می‌توان در آنجا میز ناهارخوری یا صندلی چید و غذا خورد. همان‌طور که می‌دانید طراحی منازل با هم فرق دارد؛ برای برخی از آشپزخانه‌ها به دلیل فضای بزرگ یا حتی نوع طراحی خاص، بهتر است میز ناهارخوری بخرید. این در حالی است برخی از آشپزخانه‌های خانه‌های مدرن به‌صورتی طراحی شده‌اند که دارای اپن هستند و شما با خرید صندلی آشپزخانه می‌توانند زیبایی خاصی را به این فضا بدهید.

این نوع صندلی‌ها در طرح و جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند و در نهایت انتخاب با شماست که کدام نوع صندلی آشپزخانه را انتخاب کنید.

اگر به دنبال صندلی‌های ناهار خوری عالی با قیمت مقرون‌به‌صرفه هستید، صندلی‌‌هایی با پارچه‌ای روکش‌دار می‌توانند انتخاب خوبی برای شما باشند و دیگر مجبور به پرداخت هزینه‌های بالا برای خرید صندلی‌های گران نیستید.

صندلی‌های آشپزخانه چوبی که سفید رنگ هستند، برای بسیاری از دکوراسیون‌های مدرن امروزی بهترین گزینه محسوب می‌شوند. شما می‌توانید کوسن‌های رنگارنگ روی این نوع صندلی‌ها قرار دهید و زیبایی خاصی را به این نوع صندلی‌ها بدهید.

نکات مهم در زمان خرید صندلی آشپزخانه

دو عامل متراژ و اندازه خانه و همچنین جنس پارچه صندلی و کیفیت آن از مهمترین مواردی هستند که در زمان خرید صندلی آشپزخانه باید به آن‌ها توجه کرد.

یک نکته مهم در زمان خرید این است که باید قبل از هرچیز طراحی خانه را در نظر بگیرید و سپس برای خرید صندلی اقدام کنید؛ چرا که اگر محل نشیمن با آشپزخانه فاصله زیادی داشته باشد؛ نیاز نیست بین صندلی و مبلمان هماهنگی خاصی ایجاد شود؛ به این دلیل که معمولا صندلی‌های مدرن امروزی کوچک هستند و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. مهمترین عواملی که در زمان خرید صندلی آشپزخانه باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • اندازه (عرض، طول و همچنین ارتفاع صندلی)
  • مواد و جنس صندلی
  • سبک بودن صندلی

اندازه صندلی

اندازه فضای آشپزخانه شما چقدر است؟ تعداد صندلی‌هایی که انتخاب می‌کنید باید به خوبی دور میز ناهار خوری قرار بگیرند.. علاوه بر این، زمانی که افراد از آن استفاده می‌کنند، نباید احساس ناراحتی کنند. بنابراین باید اندازه‌های آشپزخانه، عرض و ارتفاع را اندازه بگیرید. در برخی از موارد شما این صندلی‌ها را برای میز ناهارخوری می‌خرید، در حالی که در برخی از موارد دیگر به‌عنوان صندلی اپنی خریداری می‌کنید

ارتفاع صندلی

میانگین اندازه‌گیری یک صندلی ناهارخوری از کف تا محل نشستن حدود 18 اینچ است (45.72سانتی‌متر) و ارتفاع یک میز ناهارخوری معمولی تقریباً 30 اینچ (7602 سانتی‌متر) است. در نظر گرفتن این نوع چیدمان با این فاصله می‌تواند تضمین کند که به اندازه کافی فضا در آشپزخانه شما وجود دارد.

عرض صندلی

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید عرض صندلی است. عرض یک صندلی متوسط حدود 18 تا 20 اینچ است، اما یک صندلی با وجود دسته می‌تواند حدود 6 اینچ (15.24 سانتی‌متر) بیشتر از آن باشد. با این حال، قبل از تصمیم‌گیری در مورد اینکه صندلی چقدر باید باریک یا پهن باشد، باید در نظر بگیرید که چند صندلی در هر طرف قرار می‌گیرد.

به طور معمول، یک میز ناهار خوری مستطیلی یا بیضی با ابعاد حدود 72 اینچ (182.88 سانتی‌متر) می‌تواند برای شش نفر کافی باشد، یک میز 96 اینچی (243084 سانتی‌متر) می‌تواند هشت نفر را در خود جای دهد و یک میز 120 (304.8سانتی‌متر) اینچی می‌تواند ده نفر را در خود جای دهد.

جنس صندلی موردنظر

صندلی‌های ناهارخوری یا همان صندلی آشپزخانه برای اپن در انواع مختلفی از مواد موجود هستند که گزینه‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهند. متداول‌ترین مواد مورد استفاده عبارتند از چوب، فلز، روکش‌دار و…

سبک

پس از انتخاب اندازه و متریال مورد نظر برای صندلی ناهارخوری خود، باید سبک فضای خانه یا آشپزخانه خودتان را هم در نظر بگیرید. این موضوع شامل مواردی مانند الگوها و رنگ‌هایی است که متناسب با سبک خانه شما هستند.

اگر دیوارهای خود را با رنگ‌های خنثی مانند بژ، قهوه‌ای روشن و سفید رنگ آمیزی کرده‌اید، گزینه‌های مختلفی برای انتخاب دارید. شما می‌توانید رنگ‌های متضاد مانند سبزی یا خردلی را انتخاب کنید که باعث می‌شود آشپزخانه شما فضای دلنشینی داشته باشد.

صندلی آشپزخانه فلزی

اگر به دنبال سبک صنعتی هستید، صندلی‌های فلزی می‌توانند انتخاب خوبی برای شما باشند. استفاده از این نوع صندلی‌ها، فضای شما را مدرن می‌کنند. به‌طور کلی، صندلی‌های فلزی سبک وزن هستند و به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی آنها را بردارید و در صورت لزوم آن را به قسمت دیگری منتقل کنید.

علاوه بر این، تمیز کردن و نگهداری آنها آسان است و برای مدت طولانی برای شما کار می‌کنند.

صندلی آشپزخانه چوبی

صندلی‌های چوبی حس طبیعی و دلنشینی را به فضای آشپزخانه شما می‌بخشند.این نوع صندلی‌ها اگر با سایر محصولات چوبی هماهنگ شود، زیبایی خاصی را به آشپزخانه می‌دهند.

صندلی ناهارخوری روکش دار

صندلی‌های ناهار خوری روکش شده به لطف پدهای روی صندلی و پشتی، راحتی بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورند. پارچه‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای روکش کردن صندلی استفاده کرد، از جمله:

  • پارچه چرم: حسی مجلل به فضای آشپزخانه شما می‌دهد؛ همچنین انعطاف‌پذیر است و می‌تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد.
  • پارچه مخمل: پارچه مخمل یکی از محبوب‌ترین مواد مورد استفاده در اثاثه یا لوازم داخلی صندلی آشپزخانه است. همچنین در چندین سبک و رنگ موجود است و بادوام است. در زمان خرید اطمینان حاصل کنید که پارچه‌ای را انتخاب کرده‌اید که دارای بافتی منحصربه‌فرد در برابر لکه باشد.
  • وینیل: پارچه‌ای است که مقاومت بالایی در برابر لکه دارد، به‌راحتی تمیز می‌شود، شبیه چرم است و در چندین رنگ موجود است.
  • و...

خرید صندلی آشپزخانه

اگر قرار است که به‌صورت حضوری صندلی آشپزخانه بخرید، سعی کنید در زمان مراجعه به فروشگاه، روی صندلی‌ها بنشینید تا متوجه شوید که احساس راحتی می‌کنید یا خیر؟

این در حالی است که در زمان خرید آنلاین، ارزیابی فیزیکی صندلی‌ها در دسترس شما نیست؛ بهتر است خرید این محصول را از فروشگاه و مراکز معتبری با سابقه طولانی در این زمینه انجام دهید. مبلمان ویهان یکی از مراکز معتبر و شناخته شده در زمینه تولید صندلی‌های اپنی، کارمندی، مدیریتی، صندلی آشپزخانه، میز ناهارخوری، میز جلومبلی، صندلی پزشکی، میز گیمینگ و… است که با استفاده از دستگاه فوم سرد فشار پایین محصولاتی با کیفیت بسیار بالا تولید می‌کند.

ویژگی صندلی آشپزخانه

این مجموعه با توجه به نیازهای بازار و تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده است، توانسته محصولاتی با ظاهر متفاوت و تکنولوژی جدید به بازار ارائه دهد.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد صندلی آشپزخانه، انواع این محصول و نکاتی که در زمان خرید باید به آن‌ها توجه داشته باشید، صحبت کردیم. صندلی آشپزخانه بخش جداناپذیری از آشپزخانه‌های مدرن و امروزی هستند که در جنس، اندازه، طرح و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند. اکثر مردم دوست دارند، صندلی آشپزخانه با مبلمان ست و هماهنگ داشته باشند؛ در حالی که برخی دیگر پارامترهای مهمی مانند فضا، سبک طراحی خانه و بسیاری از عوامل دیگر را در زمان خرید در نظر می‌گیرند.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *